2009. május 18., hétfő

A szevasztopoli hadikikötő

A városnál a part sem egyszerűbb, nagyon sok járkálás után sikerült megtudnunk hol is vannak a hajók. Némi rohanás, arcoskodó tengerészek és egy húsos lepény után elég késő délután találtunk egy vitorlás!! hajót, amely körbevisz bennünket az öbölben (itt ez a szokás, turista béreljen bárkát, mert csak így lehet közel kerülni a hajókhoz. Kicsit paráztam, mert a kikötőben igencsak hullámzott a vízen a kis hajó, de szerencsére kint az öbölben sokkal jobb volt a helyzet. Az odaúton vitorlával mentünk, csak a visszaúton rakta ki a kis motort huszonéves vég tengeri medve kapitányunk.Volt velünk egy ukrán párocska is, akik láthatóan ittak valami bátorságteát az út előtt. A hajók baromi jók, láthattuk egymás mellett az orosz és ukrán fekete tengeri flotta szinte összes hajóját, köztük mindkét zászlóshajót, és ami nekem a legnagyobb élmény volt, hogy az orosz flotta Moszka nevű rakétás cirkálójától (egyébként ez az orosz zászlóshajó) húsz-harminc méterre mentünk el. Soha nem gondoltam, hogy ilyen közel kerülhetek ehhez a hajóhoz, amiről már annyit olvastam. Még a fedélzeti fegyverek némelyikét is felismertem, így rögtönzött előadást is tarthattam a srácoknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése